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Serious Sam 2: Update 2.90 bringt u.a. neue Waffen in die PC-Fassung

Update 2.90 bringt u.a. neue Waffen in die PC-Fassung

Nicht nur Serious Sam 4 hat heute auf dem PC Modding-Support bekommen. Zur Feier von 20 Jahren Serious Sam hat Croteam zusätzlich ein Update zu Serious Sam 2 aus dem Jahr 2005 veröffentlicht (siehe Steam). Update 2.90 wurde von Nathan Brown (Modder von Serious Sam 2 und langjähriges Croteam-Mitglied) erstellt und bietet eine Reihe von Verbesserungen im Spielablauf sowie zwölf bisher unveröffentlichte Multiplayer-Maps – so der Hersteller.

Neu dabei sind u.a. „Dual-Wielding, Enemy Multiplier und neue Waffen“. Für die Original-Xbox dürfte das Update vermutlich nicht mehr veröffentlicht werden. Hier das komplette Changelog für den PC:

Serious Sam 2 Update 2.90 Changelog

What’s new:

– Sam can now wield a brand new weapon called the BeamGun (aka The Ghost Buster from the original Serious Sam design document)
– Enemy multiplier option is now available in singleplayer and co-op. Go, create your own Legion System in Serious Sam 2.
– Duke it out on 12 previously unreleased multiplayer maps, coming to you straight from the dusty basement at Croteam HQ. Those include Yodeller, Stadium, Hole, Desert Temple, and more.
– A brand new Flame-Thrower weapon is now available to all you modders out there, and so is the napalm item, so you can feed it.
 – Sam finally learned to dual wield all of his toys. That’s pretty cool if I do say so myself.
– You know what else is cool? The ability to sprint. Well, Sam can do that now, too.
– He can also Rocket Jump, just like in the classics.
– Get lost no more with the brand new Enemy, NPC, and Objective radar.

Stability and performance fixes:

– Fixed the notorious profile corruption issue. It’s been five million years, but we got there.

Gameplay changes and fixes:

– The RollerBall in “The Road to Ursul” level will no longer self destroy!
– Uzis firing speed has been doubled and the damage per bullet reduced from 10 to 9. Such balance!
– Fixed statistics menu not showing correctly when skipping movies.
– Colt Reloading has been added.

Visual changes:
– Hud, menu, and mic textures have been upscaled by 2x!
– All fonts are now available in shiny high definition, thanks to the House Of Sam.
– Improved animations for the Chainsaw, Rocket, and Grenade launchers.
– Screen and Bullets animation fix for Minigun.
– Menu fonts no longer force proportional shadow direction and shadow distance in the menu parameters.
– Fixed mapping for the Uzi weapon mesh.
– Fixed mapping for the Minigun weapon mesh.

General changes:
– Crosshair selection has been added, and it comes with different color and size options!
– New menu image and menu music have been added!
– Added a new „Special Thanks“ section to the Extras menu.
– MODDING – Added the ability to specify mouse cursors.
– MODDING – Added saved cvars to show/hide the cheats info, and paused message.
– MODDING – Added debug menu available in the editor to control debug variables. Invoked with the ‚.‘ key.
– MODDING – Added „sam_bSkipMovies“ saved cvar to skip the level intro and outro movies. Applies during gameplay and also stops the menu „attract“ movies from playing.
– MODDING – Added visible version of Entity ID to the Serious Editor 2 entity properties panel.
– MODDING – Added ability to specify mouse cursors (In the Serious Editor).“



Eine kurze Geschichte der Videospiele

Die Geschichte der Videospiele beginnt bereits in den späten 1940er Jahren mit wissenschaftlichen Tüfteleien. Die erste bekannte von ihnen war “OXO”, ein Tic-Tac-Toe-Spiel, in dem man gegen den Computer antrat.

  1. Weil die Changelog auch überdeutlich danach schreit, ohne jegliche Ironie ernstgenommen zu werden ;)
    Hätte nicht gedacht dass sich Croteam noch um Serious Sam 2 kümmern würde. Croteam tut doch immer so, als hätte es diesen Teil nie gegeben^^...

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